لبران جیمز نامی به بزرگی کره زمین LEBRON JAMES

لبران جیمز به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال شناخته می شود. او ترکیبی باورنکردنی از مهارت ، قدرت، توانایی جهش و قد و قامت دارد که او را به یکی از بهترین ورزشکاران جهان تبدیل کرده است.
لبران جیمز در 30 دسامبر 1984 در آکرون، اوهایو به دنیا آمد. او در آکرون بزرگ شد، جایی که دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت. پدرش یک متهم و محکوم به زندان بود و خانواده او فقیرو بی پناه بودند. خوشبختانه، مربی بسکتبال او، فرانکی واکر، لبرون را زیر پر و بال خود گرفت و به او اجازه داد تا روی مدرسه و بسکتبال تمرکز کند.

لبران به دبیرستان در سنت وینسنت – دبیرستان سنت مری در آکرون، اوهایو رفت. او کاپیتان تیم بسکتبال بود و برای سه سال متوالی در اوهایو “آقای بسکتبال” نام گرفت. او تصمیم گرفت به کالج نرود و مستقیماً به NBA رفت، جایی که در درفت NBA در سال 2003 انتخاب شماره 1 بود.
لبران توسط کلیولند کاوالیرز دعوت شد و در آنجا هفت فصل اول بازی خود را انجام داد. از آنجایی که او در کنار جاده در آکرون، اوهایو بزرگ شد، به عنوان یک فوق ستاره شهر و شاید بزرگترین ستاره کلیولند در نظر گرفته شد. با این حال، با وجود برتری لبرون در زمین، این تیم نتوانست قهرمانی را کسب کند.
لبران در سال 2010 بازیکن آزاد شد. این بدان معنا بود که او می توانست برای هر تیمی که می خواهد بازی کند. اینکه او کدام تیم را انتخاب کند خبر بزرگی بود و در نهایت در یک برنامه تلویزیونی به نام «تصمیم» لبران اعلام کرد که قرار است بعداً برای میامی هیت بازی کند. لبران در طول چهار سال حضورش در میامی هیت، هر سال هیت را به فینال قهرمانی NBA هدایت کرد و دو بار قهرمان شد.


در سال 2014، لبران به کلیولند بازگشت. او می خواست قهرمانی را به شهر خود بیاورد. کاوالیرز در سال 2014 به قهرمانی رسید. لبرون سرانجام در سال 2016 عنوان NBA را برای کلیولند به ارمغان آورد.
در سال 2018، جیمز تصمیم گرفت کاوالیرز را ترک کند و با لس آنجلس لیکرز قرارداد امضا کرد. چند سال بعد، در سال 2020، لیکرز را به قهرمانی NBA رساند و برای چهارمین بار MVP فینال را به دست آورد.
لبران جیمز دارای تعدادی رکورد NBA است و جوایز زیادی نیز دریافت کرده است.
او MVP و قهرمان فینال NBA در سال 2012 بود.

او تنها بازیکنی در تاریخ NBA است که میانگین حداقل 26 امتیاز، 6 ریباند و 6 پاس منجر به گل در طول دوران حرفه ای خود (حداقل تا سال 2020) داشته است.
او اولین مهاجمی بود که میانگین بیش از 8.0 پاس گل در هر بازی داشت.
جوان ترین بازیکنی که در یک بازی 40 امتیاز کسب کرده است.
جوان ترین بازیکنی که در پلی آف موفق به کسب تریپل دابل شده است.
او در سال های 2008 و 2012 مدال طلای المپیک را کسب کرد.
نام مستعار او کینگ جیمز است و به “انتخاب 1” معروف است
لبرون 6 فوت و 8 اینچ قد و 250 پوند وزن دارد.
او بیشتر با دست راستش پرتاب می کند، با اینکه در واقع چپ دست است.

itsonesport
ارسال دیدگاه