اسطوره ای به نام مایکل جردن Michael Jordan

 

مایکل جردن 

مایکل جردن در 17 فوریه 1963 در بروکلین، نیویورک، به دنیا آمد. او یکی از پنج فرزند جیمز و دلوریس جردن است. هنگامی که مایکل خیلی جوان بود، خانواده به ویلمینگتون در کارولینای شمالی نقل مکان کردند. پدرش به عنوان ناظر کارخانه جنرال الکتریک و مادرش در یک بانک کار می کرد. پدرش به او آموخت که سخت کار کند و در خیابان وسوسه نشود. مادرش خیاطی، نظافت و شستن لباس را به او یاد داد. جردن عاشق ورزش بود. پس از دبیرستان، بورسیه تحصیلی بسکتبال را در دانشگاه کارولینای شمالی پذیرفت، جایی که زیر نظر سرمربی دین اسمیت بازی کرد.

 

اولین فصل جردن در کارولینای شمالی

او در سال 1982 به عنوان بازیکن تازه کار سواحل اقیانوس اطلس (ACC) انتخاب شد. جردن در سال دوم تیم نوجوانان ACC را رهبری کرد. اسپورت نیوز او را به عنوان بهترین بازیکن کالج در هر دو سال انتخاب کرد. او سپس کارولینای شمالی را ترک کرد و توسط شیکاگو بولز اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) به عنوان سومین انتخاب در درفت 1984 انتخاب شد. جردن قبل از پیوستن به بولز، عضو تیم بسکتبال المپیک تابستانی 1984 ایالات متحده بود که مدال طلا را در لس آنجلس، کالیفرنیا به دست آورد.

 

عضویت در شیکاگو بولز

زمانی که جردن توسط شیکاگو بولز درفت شد، آنها یک تیم بازنده بودند و تنها حدود شش هزار هوادار را در بازی های خانگی جذب کردند. جردن به سرعت آن را به اوج رساند. سبک بازی و روحیه قوی او در رقابت، ورزشی نویسان و طرفداران را به یاد جولیوس اروینگ (1950–1950) می اندازد که در دهه 1970 یک بازیکن فوق ستاره بود. توانایی جهش باورنکردنی جردن هوادارانش را در میادین سراسر لیگ به وجد میآورد. در اولین فصل او به تیم ستاره‌ها معرفی شد و بعداً به عنوان تازه‌ کار سال لیگ مورد تقدیر قرار گرفت.

 

بازگشت از بازنشستگی

در سپتامبر 2001، پس از ماه‌ها شایعات، جردن اعلام کرد که به دوران بازنشستگی سه ساله خود پایان می‌دهد تا در سی و هشت سالگی برای ویزاردز بازی کند. در یک کنفرانس خبری برای بحث در مورد بازگشتش، او گفت: “از نظر فیزیکی، می دانم که بیست و پنج سال ندارم، اما احساس می کنم می توانم بازی بسکتبال را در بالاترین سطح انجام دهم.” جادوگران که در فصل قبل فقط در 19 بازی پیروز شده بودند، با اضافه شدن جردن پیشرفت کردند. جردن پس از رای گیری برای بازی در سیزدهمین بازی آل استار خود (که طی آن یک اسلم دانک را از دست داد)، ویزاردز را در رقابت برای پلی آف داشت تا اینکه از ناحیه زانو آسیب دید و قسمت آخر فصل را از دست داد.

itsonesport
ارسال دیدگاه